Dag twee

15 augustus 2013 - Oosterhesselen, Nederland

Vandaag op tijd op, wekker om 7 uur met om half acht de herhaling. Debby vindt het lekker even wakker te worden.
Ochtend ritueel, dat is douchen en katten slaapplek ontmantelen, bak leeg scheppen, ontbijt en toen om half negen vertrokken. Ja Ik wordt graag rustig wakker want daarna wacht er werk. Slaapkamer opruimen en vocht afnemen, bed opmaken, badcel nadrogen, keukenvertrek opruimen, afwassen, kamer opruimen, stofzuigen, ramen lappen, gangboorden schoonmaken, springen oprollen, fenders opruimen, koffie zetten, kapitein bedienen, poezen aanlijnen! hehe, we varen....en dan krijgen we het gewone werk..
Tussen 12 en 13 uur sluiten de bruggen en sluizen hier in Drenthe, dus klein uurtje rust. Door over de Verlengde Hoogeveenschevaart, erg smal met nog smallere bruggetjes, allemaal handbediend. Miep ligt graag op de stuurmanstoel, Youp heeft het nog niet zo op varen, kruipt liefst in ons bed.
Nu om 16 uur bij de Oosterhesselenbrug gestopt, is goed geweest, nu lekker rusten, lezen, de dag van morgen bekijken.