Via Rotterdam naar Gouda

23 augustus 2016 - Gouda, Nederland

Mooi weer zoals voorspeld. Fijn weer op het achterdek ontbijten, we lezen met het ontbijt samen, dwz om de beurt voorlezen, uit het boek: Die 108 Perlen der Mala. Dit zijn de 108 kralen aan de gebedsketting die voor meditatie gebruikt wordt.(boeddhisme) Elke kraal is gekoppeld aan een betekenis, zoals "verblinding"," afgunst", "haat" ," doden" etc. Het principe , de werking ervan, de positieve kant, negatieve kant en een verhaaltje geven een mooi beeld van hoe zo'n kracht in jou en de wereld kan werken. Na deze bezinning komt de afwas, zoals 'na elk feestje de afwas komt' .
We varen over de Delftsche Schie, door het Groene Hart. Rotterdam binnenvaren is zoals elke grote stad, een feest. De Euromast doemt op. Na de Parksluis, pal aan de voet van de Euromast is smal en lang. Daarna draaien we de Oude Maas op, schitterend stadsbeeld van Rotterdam. Mooie skyline. Onder de Erasmus brug door. Grote en snelvarende schepen passeren ons. Leuk varen, maar wel goed kijken. Dan de Hollandsche IJssel op naar Gouda. Ook een mooie rivier, het traject van IJsselsteijn tot Gouda hebben we 8 jaar geleden al gevaren, nu dus het laatste deel van de rivier tot Gouda. Aldaar door het oude sluisje de mooie binnenstad in. Weer een mooie ligplek aan de Singel. Vanavond rondje door stad.