Hans en Marjolein

27 augustus 2016 - Koedijk, Nederland

Behoorlijke wind, het anker rukt. Gisteravond tijdens het lezen van Debby in slaap gevallen, lokt een opmerking uit dat ik dit belangrijke gegeven van het boek niet wil horen" Ze is blijkbaar nog ..?.

S ochtends stil wakker geworden, voelt niet goed. Ik ga lezen wat ik de vorige avond gemist heb. Als ik zegt dat ik ' het snap' komt het allemaal los. Er volgt een 'gesprek 'eerst op de bekende wijze met boosheid. Na verloop van tijd wordt de toon normaler en is er weer openheid. Wordt best wel een goed gesprek over angst en behoefte, afhankelijkheid van koestering. Meer bij mez3lf nagaannhoe ik erin zit , voelt, en ook teruggeven, Debby zegt toe ook open te staan voor terugkoppeling mijnerzijds.

De wind is fors en we lijken steeds dichter bij de kant te komen. We besluiten te vertrekken en op datzelfde moment zie ik dat we nog maar enkele meters van de kant zijn. Dus direct de motoren aan en wat gas. Anker op en varen maar. Boot schoon gemaakt, en met Hans afgesproken dat hij in Alkmaar aan boord komt. We moeten hier water halen. Lastige aanleg bij de accijnstoren door wind en korte stijger. Water gebunkerd en Hans komt aan boord en vaart mee naar Koedijk, alwaar we gaan liggen op het bekende plekje. Marjolein komt even daarna en we kletsen en eten op het achterdek. Tegen 17 uur naar Bergen waar we in de achtertuin eten. Gezellige avond gehad.