Haarlem

25 augustus 2016 - Haarlem, Nederland

Na een mooie zomeravond met een flesje witte wijn op het Brasemermeer en een rustige nacht, fit wakker geworden. Ontbijt procedure op het achterdek, het wordt een warme dag. We varen door Lisse en Hillegom, de Bollenstreek, maar we zien ze niet. We leuke uitzichten, typisch Nederlandse huisjes, weilanden en veel water recreatie. Natuurlijk de nodige bruggen, sommige draaien vlot, soms het je er brugwachters( m/v) bij die blijkbaar geen zin hebben of bv een spelletje aan het doen zijn/vriendje bellen. Die komen pas in actie nadat ik een honk op de hoorn heb gegeven. Zo gaat dat dus. Het Spaarne naar Haarlem opvaren is altijd mooi, veel mooie huizen aan het water. Haarlem heeft de doorvaart goed geregeld, beter dan Amsterdam. Blijf je overnachten, is het inclusief, alleen doorvaart moet er betaald worden. We liggen weer centraal, voor het Teijlers museum. Het is en blijft erg warm, nog een keer douchen, s avonds , we hebben 3 uur de tijd, een heerlijke warme maaltijd gemaakt , Knor pakket boboti. Daarna de stad in, langs Jack en Jones wat luchtige t shirts gehaald en Debby bij C+A ook een aantal warm weer bestendige stukken. Meteen maar aangedaan. We gaan naar de film, in een nieuw  Pathe bioscoop, heel modern, alles ondergronds, kartje koop je uit de automaat. Slappe film over amerikaans surf meisje dat door een haai belaagd wordt, lukt op een rots te klimmen, maar de haai blijft cirkelen etc.

Na de film op een terras paar glaasjes wijn genoten en vrolijk naar de boot terug.