Weer richting Heeg

9 september 2018 - Ossenzijl, Nederland

We gaan het rondje afmaken, dus weer richting thuishaven. Na een rustige en verkwikkende nacht, opgestaan en gedouchet, zij het dat Debby nu eerst gedouchet heeft en dus de routine een beetje anders liep, hetgeen niet onaardig is, ik vind wat improviseren en varieren wel leuk, niet steeds die vaste patronen. Na een heerlijk ontbijt zoals altijd op de boot , gaan we door de Mandjeswaardbrug, die overigens nu bediend wordt, dit itt voorheen toen ze automatische detectie had. Het is  mooi weer, weinig wind, mooie wolkenluchten, heerlijk vaarweer. De Kardoelerbrug heeft natuurlijk weer lunchpauze als wij daar aankomen, dus ruim een half uur wachten, op en neer varen naar het vogeleiland. Ondertussen zelf lekker eten. Debby heeft pasta pennen met roerei etc gemaakt, lekker. Langs Vollenhove, Blokzijl met sluisje de Weerribben in. Bekend terrein, maar altijd mooi om te varen. We leggen om 16 uur aan langs het Kanaal Steenwijk Ossenzijl, wat een rust, prachtige nazomeravond. Morgen naar Heeg is het plan, om dan dinsdag, als het nog mooi weer is vlg voorspelling,  te gaan golfen op de baan van Gaasterland. Woensdag de boot schoonmaken, leegmaken etc en naar huis.