vervolg Mittelland kanaal

1 oktober 2013 - Seelze, Duitsland

Vandaag dinsdag 1 oktober varen we na een rustige nacht doorgebracht te hebben op een overnachtingsplek langs het kanaal, verder. We willen boodschappen doen bij Sehnde, een dorpje waar we 5 weken geleden overnacht hebben en ook inkopen gedaan hebben. Het haventje is verlaten, we leggen aan.. Gelukkig is het waterpunt nog aangesloten en kunnen we de watertank vullen. We doen inkopen,, ook een oplaadticket voor T mobile internet zodat we weer online kunnen. Daarna door richting sluis Hindenburg, een heel grote jongen'

We varen over het Mittellandanaal. Vrijwel recht toe, recht aan. Langs de oevers veel mensen die genieten op een bankje, fietsen, hond uitaten, wandelen, joggen ect. Het pad langs het water is geliefd. Vele bruggen gaan er overheen, het laatste uurtje varen denk ik wel wel 10-12 bruggen gehad. Ze hebben allemaal een nummer. Zo kun je precies zien waar je bent en hoeveel er nog komen. Overnachten bij KM 149, bij Hannover