Naar Oranienburg

13 september 2013 - Oranienburg, Duitsland

Inmiddels is niet alleen mijn moeder ziek (ziekenhuis) ook Peters moeder heeft het erg moeilijk, ziek in verpleeghuis. We besluiten onze reis te onderbreken en zaterdag naar huis te gaan. Een stop in te lassen en onze moeders eerst op te zoeken. Vroeg naar bed, morgen 9 sluizen en 70 km varen.

Vrijdag de 13e.....6.00 uur in de ochtend...jammer om dit onberoerde oppervlakte te moeten verstoren....serene rust op het meer, de Schwedtsee.

Vandaag hebben we een lange dag voor de boeg. De morgen is mooi. Water spiegelglad. De ramen zijn beslagen en we krijgen ze niet goed droog. dat geeft even problemen met zich maar het lost zich snel op. Al gauw meanderen we op de Havel. Wat een prachtig landschap, bossen, kleine weiden, mooie beginnende herfstkleuren, kleine boerenbedrijfjes. Het is een vreugde. Als ik voor een sluis de stootwil wil verhangen kronkelt er een flinke waterslag tussen boot en steiger. Het ging op zijn Achterhoeks..."ik kiek oe an......Ik kiek oe an...... Toen dook het onder. Jammer. Ook zagen we 2 bevers zwemmen vlak langs de boot. Ze stapten uit het water...wat een dieren, mooi hoor! We komen aan in Oranienburg en regelen dat we een weekje mogen blijven liggen. Morgen komt Martijn rond 13 uur.