naar Dortmund Emskanaal

3 oktober 2013 - Bergeshövede, Duitsland

Donderdag gedonderdag 3 oktober 2013.

De wekker gaat om 7.15 uur....aaarrggg, ik draai mij nog een keer, de neus boven de dekens zegt mij..koud!
Maar na de 2e aanmaning vatten we moed en stappen uit bed. Aangezien 1 motor is uitgevallen is ook de boiler uitgevallen, warme douche zit er dus niet in. Lekker ouderwets pan met water op, teiltje en washandje...en als je helemaal geen zin hebt een "keukendouche" maar tot dat niveau ben ik nog niet afgedaald. Als ik naar dek ga om de trossen los te gooien hoor ik hard gepraat. Aan de overkant staan 2 dames naar de boot te kijken. Ze steken de duimen omhoog en roepen "Mooi!" zo veel positieve reacties op onze boot. Dan varen we weg, laatste dagje Mittellandkanaal (gelukkig)

Het is prachtig weer, we maken alles weer mooi netjes en schoon. Onze fast fenders zijn een zegen. zo snel op gehangen en op juiste hoogte hangen. Allemaal een fluitje van een cent.

Laatste stuk Mittelland kanaal, afslag Dormund Ems kanaal naar zuiden. Leggen 16.20 aan bij Bergeshövede