Trouwdag

5 oktober 2013 - Flaesheim, Duitsland

Zaterdag 5 oktober 2013

Onze huwelijksdag...29 jaar. toch al een hele tijd en 31 jaar samenwonend. Vanaf de 1e dag woonden we samen. doe dat maar na!

Na een slechte nacht, vaak wakker alle twee, oktober feetgangers trokken in horden langs de kade, lieten we ons zelf lekker uitslapen. Heerlijk. Uiteindelijk voeren we na ons ontbijt om ongeveer 11 uur weg. De dag is grijs maar het is droog. De haven is voor 2derde omgeven met prachtige nieuwbouw en hergebruik van pakhuizen en 1/3 staat er verloederd bij. Veel ronddrijvend vuil in de haven en. heel weinig bolders. Geen elektra, geen water, geen vuilstort locatie. Voor een stadshaven echt ondermaats. Liggeld betaal je niet.

Het kanaal is, in tegenstelling tot onze informatie, erg rustig, weinig vrachtverkeer. fijn!. De herfstkleuren komen meer en meer tevoorschijn, her en der kleurt een groot vlak geel, een veld met koolzaad lijkt het. Peter geeft aan zin in iets lekkers te hebben. Ik bak een cake met appel, perzik en kersen..heerlijk hoor.
We slaan af het Wesel-Dattelnkanaal op. Hier komen de grote jongens te voorschijn. Veel vrachtboten, en geen kleintjes, varen op en af dit kanaal. Het wordt tijd dat we een plekje vinden..., maar de door ons geopteerde plaats is opgeheven....verder varen dus!
Zandafgraving dan, lekker voor anker? Google Earth laat zien dat deze door een ketting is afgesloten, de haven ervoor wijs ik af. Doorvaren dus.

Ons plekje voor de nacht is aan de voeten van sluizencomplex
Fleasheim....laatste stukje en dan zitten we op de Rijn...varen we als Batavieren ons land binnen..LEUK! Het kronkelende riviertje is de Lippe. Je weet wel...Berhard von Lippe-Biesterveld.....