Naar Dronten

6 september 2018 - Dronten, Nederland

Na een ontspannen nacht zouden we wat bijtijds opstaan, maar het werd weer half tien. Douchen en yoghurt eten, internet even op om de krant etc te lezen.

Hallf twaalf richting Marknesse, de sluis door en dan naar de Voorster sluis. Erg mooie natuur in dit deel van de polder.  We zijn nota bene getuige van de pas geboorte van 3 lammetjes! Langs de Zwolse vaart, de vliezen hangen nog tussen de achterpoten  van moeder. Bijzonder in deze maand!

We komen dan uit op het water richting Vollenhove / Blokzijl en Zwarte water. Erg vaak gevaren hier. De kadoeler briug heeft nog lunchpauze tot half twee. 30 min wachten. Er worden tv opnames gemaakt van het volgeleiland, een bootje met boswachter en tv crew vaart voor ons, de camera indirect op ons gericht. We passeren. Wie weet zijn we te zien op tv ....

We varen verder het zwarte water af, Rampspolbrug, Schokkerhaven, oversteken naar Flevopolder en dan via Ketelsluis en Kampersluis naar de ons welbekende Dronter haven