De Compagnie golf

21 augustus 2019 - Veendam, Nederland

Vanmiddag komt Stephan , gaan we golfen . Tevoren de boot klaar gemaakt voor morgen, dwz water getankt, schoongemaakt. Dat was een heel, gedoe gezien de afstand tot de kraan, moest 3 slangen verbinden. Dat viel niet mee. Wij gaan met de fiets naar de golfbaan, Stephan komt daar om 1 uur. Wij regelen alvast de greenfee met leisurebreaks en drivingrange ballen. Het is lekker weer, het loopt goed. De eerste 9 holes gaan mooi, op hole 10 gaat het wat rommelig en gebeurt het waar men altijd bang voor is: Stephan krijgt een bal van Debby tegen zijn hoofd geslagen.... Hij kermt van de pijn. Ik ben vurieus dzt dit heeft kunnen gebeuren, zo stom en om oplettend. Het blijkt een afzwaaier te zijn geweest, maar desondanks. Ik bleef maar vloeken, niet echt verstandig, maar ik was geshockt. Na verloop van tijd krabbelt Stephan op en lopen we naar het clubhuis. Hier ijscompres op de zere plek en rust, gelukkig in eerste instantie geen misselijkheid of braken etc. Zo eindigde het golfrondje, in shock, boos en verdrietig. we gaan naar de boot. Ik rijd Stephan met auto en mijn fiets, Debby op haar fiets. Kopjekoffie en even rust. We halen chinees zoals al gepland , erg lekker. Aanvankelijk was idee dat Stephan bleef overnachten, maar hij knapt zienderogen op en lijkt toch wel met de auto naar huis te kunnen rijden. Debby en ik blijven in stilte achter, wat een emotie, wat een impact zoiets, het hangt tussen ons. Ongemakkelijk, ieder met zijn/ haar emotie, pijn. Op de mij ongemakkelijke, domme  manier probeer ik contact te krijgen door te vragen wat er aan scheelt?!,. Het maakt wel een opening, maar niet de meest effectieve. Na heel wat gepraat en geluister mijnerzijds, wordt het wel duidelijk, mijn emotionele reactie was niet het probleem, maar wel het gebrek aan aanwezig zijn voor beiden, het niet beseffen wat dit betekent voor Debby. Mijn ongelukkige infantiele manier erop terug te komen. Ik blijf het moeilijk vinden, heb niet zoveel woorden en voel daardoor dat mijn zaak minder aandacht krijgt.

Hopelijk dat de nacht verschonend werkt