Vertrek met hindernissen

11 augustus 2016 - Heeg, Nederland

Alles loopt anders dan oorspronkelijk gepland. De tocht naar Parijs hadden we al een week naar voren gehaald( vertrek 8 augustus ipv  15 augustus)  ivm de eerste lesdag van de ikonen vak opleiding op 8 oktober, Dana was erg ziek en we hebben besloten in overleg mede ivm onze planning van de vaartocht, haar in te laten slapen op 2 augustus. Best aangrijpend en verdrietig. Voor ons vertrek ook nog even de inboedel van de Hoflaan  verdeeld en in tweede instantie opgehaald en gesprek met Irene over de woonsituatie van Martijn tezelfdertijd. Dit noodzaakte ons zijn stal uit te mesten op zondag 7 augustus, anders zou Martijn zijn woonruimte verliezen.25 zakken plastic afval en 15 zakken rest uil,  tientallen pizzadozen en  4 zakken overtollige kleding afgevoerd. 10 wasmachines was gedraaid, gedroogd en opgevouwen. Maar het ziet er weer netjes uit. Kijken of hij zelf dan alsnog zijn zolder opruimt.

Ruben kiest voor een nieuwe pup, mist het gezelschap van Dana erg.

Dit alles maakt dat wij maar niet te lang weg moeten gaan en er dus voor kiezen maximaal 3 weekjes Nederland te doen met de boot.

Doodmoe vertrekken we uiteindelijk donderdag 11 augustus naar Heeg. Boot inladen en inrichten, boodschappen in het dorp en dan een flink glas wijn en warme maaltijd. De boot naar buiten varen naar de steiger van het boothuis lukt nog goed,  aanleggen geeft enige stennis omdat Debby de lijn niet om de bolder kan krijgen en ze niet geholpen wil worden. Moeizaam,  soms als je niet helpt krijg je later naar je oren dat je had moeten helpen en andersom dus. Maar ja, zal de wijn wel aan toe bijgedragen hebben.

Rustig avondje verder zonder woorden. Debby blijft laat op.